Storyaward
als tombstone
Je hebt met je team of met je partners een bijzondere prestatie geleverd. Er is een groot project afgerond of een mijlpaal bereikt. Je hebt een target of ander hoogtepunt gehaald. Of er is een fusie of een overname gedaan. Je wil dit bijzondere moment tastbaar maken met een tombstone. Een gedenksteen om stil te staan bij die bijzondere prestatie.
Tombstones voor nu
Bij het bereiken van een speciale prestatie wil je iemand verrassen. Je wil graag iets moois en bijzonders geven. Iets wat past bij de feestelijkheid van het moment of de geleverde prestatie. Van oudsher is een tombstone vaak een gestandaardiseerd model in de vorm van een perspex blokje. Soms zit er een graveerplaatje op. Meestal staat er enkel een naam, logo en datum op. Wij gingen op zoek naar iets nieuws. En na vele creatieve sessies ontstond onze Storyaward. Met alle ingrediënten voor een stijlvolle en persoonlijke tombstone.
Een Storyaward maakt je moment bijzonder
Een meerwaarde van een Storyaward als Tombstone is dat je het verhaal van wat er gebeurd is kan laten zien. Het verhaal kan er letterlijk worden opgeschreven. Op die manier maak je de award persoonlijker. Een Storyaward is een award met een verhaal. Een voorbeeld hiervan is een tombstone voor een bedrijf wat 500 ton aan afval uit de zee had gevist. In een situatie waar meerdere partijen – zoals bedrijven, banken of fondsen – participeren in het financieren van een project krijgen deze deelnemers allemaal een Storyaward met hun eigen naam en logo erop. Een Storyaward is een bijzondere tombstone met HET verhaal van de mijlpaal die bereikt is.
Een Storyaward is een blijvende herinnering
Door de fraaie en op maat gemaakte vormgeving is een Storyaward een item dat een speciale plek krijgt. De Storyaward hang je op aan de muur als schilderij, of zet je neer als beeld. Of je geeft het een mooie plek in de boekenkast.
De Story Award verbindt het moment van de bijzondere prestatie met de daarbij horende erkenning. Als dat moment heel bijzonder is, mag ook de vorm van de erkenning ook heel bijzonder zijn. Door deze vorm aantrekkelijk te maken om naar te kijken kan je met meer plezier en trots terugdenken aan het moment.
Oorsprong van de naam ‘Tombstone’
In de financiële wereld is het gebruikelijk om bij het doen van een bepaalde transactie een formele aankondiging te doen. Dat kan gaan om een eerste aangifte van aandelen, plaatsing van aandelen van een bedrijf, een overname endergelijke.
De Securities Act van 1933 (U.S.A.) vereiste een publicatie van de financiële transactie in de vorm van een advertentie in een krant. Deze vermeldde de basisinformatie van de transactie als een laatste stap in het financiële traject. De advertentie bestond uit weinig tekst, gecentreerd met veel blanco ruimte rondom, aangevuld door beeldmateriaal zoals logo’s. Omdat er een zwart kader omheen was geplaatst zag hij er uit als een grafsteen oftewel een tombstone.